El Montsià, La Foradada

14/07/12
Sortim de Sant Carles de la Ràpita direcció a la N-340, passant per el costat del camp de futbol, un cop trobem la carretera nacional la creuem i continuem per un camí asfaltat que ens portarà fins l’aparcament del Coco de Jordi.
Aquí deixem el cotxe i ja trobem les senyals que ens indiquen uns temps aproximats i la ruta fins a la Foradada.

Anem pujant fins que arribem a la font de Burgar, a partir d’aquí continuem per el GR-92.

Passem per el mig del Mas de Mata-Redona i aquí el camí marxa planer una bona estona fins que enfila per arribar a un collet on per anar a la Foradada trencaríem a l’esquerra, però nosaltres continuem per el GR-92 fins el Mas del Comú, tot pla i baixada, tram que fem corrent, i podem gaudir d’unes bones vistes dels Ports de Besseit i el Mont Caro.

Un cop arribem al Mas de Comú deixem el GR que marxa cap a Ulldecona i nosaltres seguim el camí que marxa cap a l’esquerra en direcció al Coll de la Font del Teix.

Aquí és on per primer cop veiem l’espectacular vista de la Punta de la Banya i el Delta de l’Ebre, continuem uns metres fins arribar al cim de la Torreta.

Aquest es el punt més alt de la ruta amb 763 metres, i la vista que hi ha cap als quatre punts és meravellosa, la badia dels Alfacs, el Delta, els Ports...

Ara seguim per la carena fins a la Foradada, el camí esta marcat amb fites de pedres i no és difícil poder-lo seguir, aquest tram és una mica trencacames i a més està ple de garrics que molesten bastant, aprofitem el poc desnivell i tornem a fer-ho corrent.

Passem per la Tenda, la Trencada i ja encarem la Foradada, on reposem una mica, alguna foto i cap a cotxe que encara tenim temps de fer una mica de platja...