Vall d'Incles

08/01/13

Després d’empènyer una bona estona la furgo per sortir d’una placa de neu, aparquem i ens disposem a començar la meva primera sortida d’esquí de muntanya de veritat de la temporada.

Som a la Vall d’Incles, a Andorra, no hi ha molta neu, però en hi ha prou per fer una bona volta.

Agafem la direcció al Coma Variles, i anem seguint les marques grogues, per dins el bosc, com si voléssim anar a la cabana sorda,
 però abans d’arribar a la cabana fem un flanqueig cap a l’esquerra, hi hem vist unes pales per fer una bona baixada, i anem seguint cap a la Collada del Clot Sord.

Un cop arribem a la collada aprofitem per esmorzar, i fer uns traguets de la bota, amb la panxa plena seguim la carena, justeta de neu, fins el cim que ens queda davant, i per sobre de les pales que veiem, les Pales de les Basses de les Salamandres.

Comencem la baixada i la neu és bastant bona, una mica pesada, però la gaudim fins que per evitar el bosc decidim ficar-nos a la canal que baixa directa. En cas de molta neu no es podria baixar per el risc d’allaus, és una canal bastant estreta i molt tècnica, en algun tram no crec que faci més de 2 metres d’amplada, un cop acaba la canal quasi ja ens trobem a la carretera on em deixat el cotxe aparcat.
Pales de les basses de les Salamandres

Canal

Acabem una sortida que per el dia i per la neu sembla més del mes d’Abril que de Gener.